Dag 11 - Seattle (1) ; Boeing fabriek

7 augustus 2019 - Kenmore, Verenigde Staten

Vanuit het Wenatchee Forest rijden we naar Seattle. Daar brengen we 30 km ten noorden van Seattle bezoek aan de vliegtuigfabriek van Boeing ✈️. We mogen uiteraard geen foto's maken in fabriek, dus weinig foto's van deze dag.
See YouTube Channel Boeing....

In de grootste fabriekshal ter wereld zien we hoe de Boeings 747, 767, 787 en....777 (allernieuwste model, deels van koolstofvezel gemaakt!!) geassembleerd worden.
Tourguide Greg vertelt het allemaal heel leuk en het duizelt 😲 ons bij de vergelijkingen om uit te leggen hoe groot alles is, in de hal zelf en bij de vliegtuigen zoals good old 747, die alleen nog als vrachtvliegtuig gemaakt wordt.
Greg sluit af met de zin: 'if it ain't Boeing, I'm not going'.....

We gaan naar de volgende camping, ook net boven Seattle. Deze is weer full hookup (water, electriciteit en afvoer) en dat is nodig na 2 nachten selfsupporting RV camping op State Park campgrounds...💩.

En dan.....ja, deze keer is gelukt! 🎉 Daar is onze Nederlandse vriendin Anja uit Boulder, Colorado.
De laatste keer dat we haar in 🇺🇸 zagen was in 2012 bij haar thuis. In 2017 lukte het ons niet om elkaar op American soil te ontmoeten...😔
We kletsen lekker bij en gaan met z'n achten in de RV naar MOD Pizza. Hetzelfde concept als Subway, maar dan 🍕 i.p.v. brood.

We verbazen ons weer over het bedrag, Euro 92 voor 8 Medium heeeerlijke Pizza's plus 8 🥤.
(Zie eerdere blog: Texas Roadhouse voor 5 personen, niet op kunnen en hoogkwaliteit vlees; Euro 89) Voor dat geld heb je nog geen half karretje met degelijke spullen in de supermarkt....