Dag 27 (& 28?) - Terugreis & -blik

23 augustus 2019 - Barendrecht, Nederland

We zijn weer terug in NL 🇾🇪🙁 van onze 4e USA vakantie met een camper (RV).

We hebben nu de tijd tegen en een overstap, dus zijn uiteindelijk 20,5 uur onderweg en missen een nacht....😨

Onze terugreis met Delta Airlines (Airbus 321/330) was een stuk minder dan de heenreis met KLM. Neerlands trots die 💯 jaar bestaat is echt wel een paar klasses beter. B.v. omdat we met een bijna nieuwe 787 Dreamliner van Boeing ✈️ vlogen, en de produktie  daarvan hebben we met eigen ogen 👀 gezien in de grootste fabriek van de wereld.
Dat is dan het Golden Gate bruggetje 🌉 naar:

Welke grote steden hebben we bezocht?
- Salt Lake City, Seattle, Portland, San Francisco en Las Vegas🎲🎰

Welke Parken hebben we gezien?
- Grand Teton, Yellowstone 😍🤩🥰 en Red Rock Canyon

Welke dieren hebben we in het wild gezien?
- moeder-beer 🐻 met 2 welpjes, bison kuddes 🐂, elanden, gazelles, eekhoorns🐿️, de Blauwborstspecht🐦, een coyote, een bever, walvissen 🐋 en zee 🌊 -leeuwen🦁 en -olifanten 🐘.

Wat hebben we aan speciale/aparte/snelle/bloedstollende activiteiten gedaan/bezocht?
- rivier-rubberband-raften, jetskiën (83 km/h!) watervliegtuig 🛩️, berg-paardrijden, raften, duinbuggy rijden, autoracen, wildwaterparadijs

We hebben 22 dagen met een 9,10 m lange camper gereisd en daarmee 5230 km gereden, waarvoor we 1331 L benzine getankt⛽ hebben.
Zo hebben we uiteindelijk met het 'huurautootje' 🚙  (Chevy Suburban: 5,70 m!) en de terugreis 🛬🛫 erbij de volgende Staten aangedaan:
- Utah, Wyoming, Idaho 🥔, Montana, Washington, Oregon, California 🍊, Nevada, Arizona en....... Minnesota.

Dus met het antwoord 10 heeft trouwe volger Jan Meijer de prijsvraag ❓ gewonnen (prijs is wat er van vakantiebudget over is: 0️⃣)
Bij deze gelijk dank aan alle trouwe bloglezers voor het volgen en de leuke reacties!!👍🏻

Ik sluit af met twee op en top  Amerikaanse 🇺🇸 gewoonten waarvan we zeer genoten hebben:
- op de campground onze eigen fire-ring♨️ BBQ en de  toppers UIT: Texas Roadhouse (2x), 60's Café & Diner, Five Guys.🍔🌭🍗🥩🍿🥤
- shop till you drop in de Outlets!!

1. Jan Meijer:
    25 augustus 2019
    Yeeees ! Gewonnen !
    Ik ben al blij dat het restant vakantiebudget niet een negatief bedrag is geworden 🤓
    Indrukwekkende getallen! Daar doen wij 3 vakanties over!
    Welkom thuis allemaal. Hopelijk is er nog ruimte in de kledingkasten 🌎
  2. Roland:
    25 augustus 2019
    Ja, van een doorgewinterde USA vakantieganger had ik niet anders verwacht!😉