Dag 10 - Grand Coulee Dam & reisdag

6 augustus 2019 - Grand Coulee, Washington, Verenigde Staten

Uitgeslapen genieten we lekker buiten van de camping met ontbijt 🍞 en koffie in het β˜€οΈ aan de rivier, inmiddels in de staat Washington.

Het wordt weer km-vreten vandaag, want doel is Seattle en uiteindelijk de Pacific Ocean 🌊.
Daarvoor rijden we ruim 400 km over Hwy 2 naar onze volgende camping in het Wenatchee National Forest 🌲🌲.

Onderweg honderden vierkante kilometers (!) aan graanvelden en, na een soort van water canyon, uiteindelijk dan de mooie beboste bergen, wat een landschappen zien we...πŸžοΈπŸœοΈπŸ”οΈπŸŒ…Β

Ongeveer halverwege bezoeken we de Grand Coulee Dam, lange tijd de grootste energieopwekkende dam van de wereld, nu nog steeds van Amerika πŸ‡ΊπŸ‡Έ. Deze voorziet heel veel steden/gebieden in 4 staten (!) van electriciteit. We bekijken alles in het Visitor Center, waar de jongens nog even een elektroprojectje in elkaar knutselenπŸ‘πŸ».

Buiten zijn er bankjes? Die blijken voor lasershows πŸš₯ in de avond te zijn als men een 'partijtje' water uit het overloopgedeelte laat storten. Jammer, dat hadden we graag gezien!

Uiteraard sluiten we de dag weer af met πŸ₯©πŸ”πŸŒ­ op houtπŸ”₯ en een spelletje kaarten met een 🍺🍷.

1. Robert lydia:
    11 augustus 2019