Dag 6 - Yellowstone NP deel 2

2 augustus 2019 - Gardiner, Montana, Verenigde Staten

Vandaag weer vroeg op pad, dat beviel prima gisteren, we willen nog een paar dingen zien van Yellowstone. Een deel van de route hebben we gisteren gezien, want je rijdt in Yellowstone een 8. Maar we hopen 🤞🏻na de bisons en eland op ander wilde dieren, bij voorkeur beren en wolven.

We zijn in ieder geval op weg noordelijk naar Gardiner voor dag 7, maar rijden halfweg wel even rechts naar Lamar Valley, leefgebied van de bisons en hopelijk het andere wildlife.
Na wat gazelles en heel veel bisons (gisteren waren ze nog bijzonder 😃) ontbijten we middenin Lamar Valley langs de kant van de weg.

We gaan terug en....Bingo!!! Beren! Dit is de topper van de dag, moeder-beer met 2 kids die ook nog eens vlakbij onze RV de weg oversteken.
Helemaal hyper rijden we het geweldige Yellowstone uit over bochtige bergwegen, hard werken voor RV en chauffeur, maar wat een pracht!!

Oh, dat is waar, hier aan het eind van het NP zit de Boiling River. Door krapte voor parkeren met RV's pakken we die na het avondeten.
De rivier waar je in kan zitten is echt kokend heet door geiserwater wat in vlagen toegevoerd wordt aan het ijskoude water.
Na een klein uurtje zittend 'verbranden-bevriezen' gaan we met een zwavellucht 🤢 terug naar de camping in Gardiner: eten, douchen en dus weer een topdag!!