Dag 21 - Laatste stuk Hwy 1 & zeeolifanten

17 augustus 2019 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Het laatste stuk zuidwaarts langs de Pacific van deze vakantie (for ever?) en we gaan onze laatste week inπŸ˜“!

We verlaten Pfeiffer Big Sur 🌴🌳🌲🌴🌳😘 en we rijden over de Hwy 1 zoals we 'm kennen, vlak langs de ruige kustlijn. πŸ‘πŸ»
Hier rijden blijft iets wat je minimaal 1 keer gedaan en gezien moet hebben.
Het enige wat we weer missen is het Californische zonnetje β˜€οΈ...

We komen ook het stuk tegen waar in 2017 een enorme aardverschuiving is geweest.
De weg was toen afgesloten en je moest zo'n 375 km omrijden!!πŸš§πŸ›‘
Er wordt overigens hier wel overal hard aan de weg en de berm van de weg gewerkt. 🎽

We doen rustig aan, het slingert natuurlijk, we ontbijten πŸ₯– op een stil stuk. Nou ja stil, er komen o.a. 5 dikke Porsches in colonne met een bloedgang voorbij, tsja, mooi racebaantje🏎️...

We hebben een camping πŸ•οΈ geboekt bij de Oceaan, om als afscheid van de Westcoast daar te zonnen, maar zover als we kijken, is er bewolking/mist...πŸ˜•

In ieder geval pakken we voor Mariska de attractie langs de oceaankant mee onderweg: de zeeolifanten 🌊🐘 bij Point Lobos!!
Β
We gaan weer verder met de dikke bewolking boven ons en zoeken al een Outlet als troost.πŸ€·πŸ»β€β™‚οΈ
Maar...als een wonder 🀩 zien we de eerste zon een paar kilometer voor onze camping!

Even snel lunchen en lopen naar het strand, zonnen β˜€οΈ β˜€οΈ β˜€οΈ. Je krijgt wat je verdient!!
En aan de Westcoast pak je 's -avonds natuurlijk dan ook de Sunset mee πŸŒ….

In de laatste minuut maakt California dus 1-1 tegen Oregon....