Dag 20 - Carmel & Pfeiffer Big Sur

16 augustus 2019 - Big Sur, California, Verenigde Staten

We verlaten San Francisco en hebben nu, met onze reis uit 2009, de gehele Westcoast gehad!! 💪🏻
We gaan op weg naar één voorlaatste keer mooie natuur, bos, Pacific Ocean en mooie stadjes.

En route gaan we even langs Tesla HQ🏢 (hoofdkantoor), want dat zou zomaar ons  volgende automerk 🚙 kunnen zijn.

Wegrijdende van SF door alle zuidelijke voorsteden, ofwel Silicon Valley, zien we dat hier de levensstandaard wel 'iets' hoger ligt 💲💲💲....
Ineens allemaal dure, luxe, auto's, vooral Duits: Audi, Mercedes en BMW 🇩🇪.

We rijden naar Santa Cruz en Carmel. Nee hè!? Dejá-vu 2009: Weeeeeeeer geen plek om de RV te parkeren 🅿️ . Kunnen we weer niet het stadje bezoeken, er is weer een event of zo....😔

En ook balen, er vallen ons 3 dingen op terwijl we rijden door de mooie natuur (en zo staat het niet in ons geheugen van 2009):
- de wegen zijn echt bijzonder slecht, het lijken wel lappendekens met gaten erin, af en toe denk ik dat de RV in tweeën gaat breken... 😟
- het rijgedrag is hier ook 'afbraak'; geen hoffelijkheid meer, maar gejaagdheid, ongeduld en egoïsme
- het weer! waar is Sunny California gebleven!?🌞 we zijn inmiddels flink zuidelijk en het is heel vaak koude, mistige windvlagen🌬️!! In de middag!🤔
Op deze manier wint Oregon het zeker.
Morgen beter?🤞🏻

Eerst nog 1 laatste keer in het mooie Pfeiffer Big Sur State Park overnachten zoals in 2009; volledig selfsupporting en geen WiFi 😲. Maar wel natuurlijk 🔥🥩🍔.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl