Dag 18 - Redwood Hwy101 & Shoreline Hwy 1

14 augustus 2019 - Mendocino, California, Verenigde Staten

Yup, om toch enigszins in de buurt van San Francisco 🌇 te komen, zullen we vandaag ook weer veel km's (360) moeten maken en dan ook nog via een scenic route. We gaan ook een stuk Shoreline Hwy 1 doen.

Vandaag worden we wederom getrakteerd op allerlei natuurschoon♥️. Maar de weg naar de kust is wel iets meer scenic dan verwacht, zo'n kronkelende, slingerende weg 🥴 door de beboste bergen hebben we nog niet gehad.

En alle tijd om de Redwood's  te bekijken want mijlen lang asfalteren (hard nodig trouwens) van de Redwood Hwy 101 zorgt dat we midden in het bos 🌳🌲 stil moeten staan en na lange tijd een auto moeten volgen ( F1 🏎️ safery car experience)
Maar de beloning volgt uiteraard als we de Oceaan 🌊weer ontmoeten, inclusief walvis 🐳... Even zonnen met een bakkie.

Op de State Camping waar we overnachten is het heet ( geen stroom= geen airco🤯), we merken dat we een stuk zuidelijker zijn gegaan vandaag. We zwemmen🏊 even in het meertje, BBQ🍔 en morgen is San Francisco aan de beurt.

Hopelijk brengt de volle maan 🌕 en de heldere sterrenhemel 🌌 verkoeling vannacht....